speaker-photo

Marcin Przydacz

Nazywam się Marcin Przydacz, mam 38 lat. Mieszkam w powiecie pajęczańskim. Jestem żonaty i mam troje dzieci.

 Z wykształcenia jestem  prawnikiem. Ukończyłem  studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiowałem także stosunki międzynarodowe i filozofię na tej samej uczelni. W ramach stypendiów kształciłem  się na Uniwersytecie Rzymskim „La Sapienza”, Uniwersytecie w Mesynie, Università per stranieri di Siena oraz Akademii Kijowsko-Mohylańskiej w Kijowie. Jestem również absolwentem Szkoły Prawa Włoskiego i Europejskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Aplikację adwokacką ukończyłem  w Krakowie, w 2015 zdałem egzamin adwokacki. 

Przez wiele lat byłem   urzędnikiem państwowym. Pełniłem funkcję wicedyrektora Biura Spraw Zagranicznych w Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy. W latach 2019–2023 byłem  podsekretarzem stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych gdzie odpowiadałem za bezpieczeństwo, politykę amerykańską, azjatycką oraz wschodnią. Koordynowałem też pomoc Polakom za granicą w ramach zarządzania kryzysowego. W 2023 powołano mnie  na szefa  Biura Polityki Międzynarodowej Kancelarii Prezydenta RP. W wyborach parlamentarnych w 2023 kandydowałem z czwartego miejsca z  listy Prawa i Sprawiedliwości w okręgu sieradzkim , gdzie  zostałem wybrany na posła X kadencji, otrzymując 30 423 głosy. 

Od  listopada 2023 pełnię funkcję  posła na Sejm X kadencji. W Sejmie RP pracuję w Komisji  Spraw Zagranicznych oraz Komisji do Spraw Unii Europejskiej.  W styczniu 2024 zostałem  powołany w skład sejmowej komisji śledczej ds. wykorzystania oprogramowania Pegasus.

PIĄTEK 12.10

1 NASZ ŚWIAT

Jak zrozumieć potrzeby młodego pokolenia?

<strong>Krzysztof Jodłowski, Michał Kot, Wojciech Przybylski, Anna Richards, mod. Patryk Spaliński</strong> <p style="font-weight: 400">Wszyscy lubią dyskutować o różnicach międzypokoleniowych, oddzielających od siebie <em>boomerów</em>, pokolenie X, milenialsów i <em>zoomerów.</em> Każde z nich wkraczało do życia społecznego z innym zestawem cech, wartości i potrzeb. Kim są zatem współcześni nastolatkowie i młodzi dorośli? Jakich dóbr materialnych i kulturowych szczególnie potrzebują? Jak wygląda epoka, która ukształtowała ich wejście w dorosłość? Na jakich zagadnieniach szczególnie im zależy i jak przedstawiciele innych pokoleń mogą lepiej zrozumieć ich wrażliwość?</p>