Marcin Przydacz
Nazywam się Marcin Przydacz, mam 38 lat. Mieszkam w powiecie pajęczańskim. Jestem żonaty i mam troje dzieci.
Z wykształcenia jestem prawnikiem. Ukończyłem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiowałem także stosunki międzynarodowe i filozofię na tej samej uczelni. W ramach stypendiów kształciłem się na Uniwersytecie Rzymskim „La Sapienza”, Uniwersytecie w Mesynie, Università per stranieri di Siena oraz Akademii Kijowsko-Mohylańskiej w Kijowie. Jestem również absolwentem Szkoły Prawa Włoskiego i Europejskiego na Uniwersytecie Warszawskim. Aplikację adwokacką ukończyłem w Krakowie, w 2015 zdałem egzamin adwokacki.
Przez wiele lat byłem urzędnikiem państwowym. Pełniłem funkcję wicedyrektora Biura Spraw Zagranicznych w Kancelarii Prezydenta Andrzeja Dudy. W latach 2019–2023 byłem podsekretarzem stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych gdzie odpowiadałem za bezpieczeństwo, politykę amerykańską, azjatycką oraz wschodnią. Koordynowałem też pomoc Polakom za granicą w ramach zarządzania kryzysowego. W 2023 powołano mnie na szefa Biura Polityki Międzynarodowej Kancelarii Prezydenta RP. W wyborach parlamentarnych w 2023 kandydowałem z czwartego miejsca z listy Prawa i Sprawiedliwości w okręgu sieradzkim , gdzie zostałem wybrany na posła X kadencji, otrzymując 30 423 głosy.
Od listopada 2023 pełnię funkcję posła na Sejm X kadencji. W Sejmie RP pracuję w Komisji Spraw Zagranicznych oraz Komisji do Spraw Unii Europejskiej. W styczniu 2024 zostałem powołany w skład sejmowej komisji śledczej ds. wykorzystania oprogramowania Pegasus.
1 NASZ ŚWIAT
Jak zrozumieć potrzeby młodego pokolenia?
<strong>Krzysztof Jodłowski, Michał Kot, Wojciech Przybylski, Anna Richards, mod. Patryk Spaliński</strong> <p style="font-weight: 400">Wszyscy lubią dyskutować o różnicach międzypokoleniowych, oddzielających od siebie <em>boomerów</em>, pokolenie X, milenialsów i <em>zoomerów.</em> Każde z nich wkraczało do życia społecznego z innym zestawem cech, wartości i potrzeb. Kim są zatem współcześni nastolatkowie i młodzi dorośli? Jakich dóbr materialnych i kulturowych szczególnie potrzebują? Jak wygląda epoka, która ukształtowała ich wejście w dorosłość? Na jakich zagadnieniach szczególnie im zależy i jak przedstawiciele innych pokoleń mogą lepiej zrozumieć ich wrażliwość?</p>