Adam Eberhardt
Zastępca dyrektora Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego, doktor nauk politycznych, ekspert w zakresie spraw międzynarodowych.
Współprzewodniczący Forum Polsko-Czeskiego przy Ministrach Spraw Zagranicznych RP i RCz. Zasiada w Kolegium Polityki Zagranicznej przy Prezydencie RP. W latach 2020-2024 Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów do spraw Wspierania Reform w Republice Mołdawii.
Ekspert Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie w zakresie realizacji Mechanizmu Wymiaru Ludzkiego OBWE powołany na kadencję 2023–2029. Doradca Prezydenta Ukrainy w ramach powołanej w 2022 r. Grupy ds. Międzynarodowych Gwarancji Bezpieczeństwa dla Ukrainy.
Przez 15 lat związany z Ośrodkiem Studiów Wschodnich: w latach 2016–2022 dyrektor OSW, a wcześniej przez osiem lat wicedyrektor. Pracował również jako ekspert, a następnie szef badań i analiz w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych oraz stały korespondent Polskiej Agencji Prasowej w Moskwie. W latach 2022-24 wiceprezes Warsaw Enterprise Institute i dyrektor Centrum Studiów Strategicznych WEI. Uhonorowany Nagrodą Gospodarczą Związku Przedsiębiorców i Pracodawców „Manager sektora publicznego 2022 r.”.
Wykładał w Akademii Dyplomatycznej dla słuchaczy aplikacji dyplomatyczno-konsularnej MSZ, w Collegium Civitas oraz gościnnie na uniwersytetach i w think-tankach europejskich, amerykańskich i azjatyckich. Członek redakcji „Polskiego Przeglądu Dyplomatycznego”.
Za osiągnięcia w pracy zawodowej i działalności społecznej odznaczony w 2015 r. Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski – Polonia Restituta.
1 NASZ ŚWIAT
Jak zrozumieć potrzeby młodego pokolenia?
<strong>Krzysztof Jodłowski, Michał Kot, Wojciech Przybylski, Anna Richards, mod. Patryk Spaliński</strong> <p style="font-weight: 400">Wszyscy lubią dyskutować o różnicach międzypokoleniowych, oddzielających od siebie <em>boomerów</em>, pokolenie X, milenialsów i <em>zoomerów.</em> Każde z nich wkraczało do życia społecznego z innym zestawem cech, wartości i potrzeb. Kim są zatem współcześni nastolatkowie i młodzi dorośli? Jakich dóbr materialnych i kulturowych szczególnie potrzebują? Jak wygląda epoka, która ukształtowała ich wejście w dorosłość? Na jakich zagadnieniach szczególnie im zależy i jak przedstawiciele innych pokoleń mogą lepiej zrozumieć ich wrażliwość?</p>